Na publicystyce najwięcej zarobił TVN24
Wydawać by się mogło, że większy zasięg i oglądalność poszczególnych audycji powinna oznaczać większy zarobek z reklam. Jednak jeśli tak myślicie jesteście w błędzie. Biorąc pod uwagę polskie programy informacyjne i publicystyczne bez konkurencji powinno być TVP Info, a to audycje TVN24 przyniosły w zeszłym roku największy zysk.
Na jesieni sprawdzono, które poszczególne programy publicystyczne (ze stacji newsowych oglądamy najczęściej). Wtedy w pierwszej dziesiątce aż pięć najpopularniejszych emitowanych było na TVP Info. Przewodził „Teleexpress extra” (1,29 mln widzów) przed „Dziś wieczorem” (1,04 mln), „Puls Polski” (762 tys.), „To jest temat” (743 tys.) i jednym z serwisów informacyjnych stacji (636 tys.). Wśród kanałów konkurencyjnych najlepiej wypadła „Kawa na ławę” z TVN24 (632 tys.).
Powód tak dużej przewagi TVP Info powinien być prozaiczny. Chodzi o zasięg stacji informacyjnej TVP. Znajduje się ona w ofercie bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej przez co trudno porównywać ją z komercyjnymi odpowiednikami, za które trzeba dodatkowo płacić (bo są zwyczajnie kodowane). A jednak TVN24 tej tezie przeczy. Bo ten kanał ma średnio większą oglądalność od bezpłatnego odpowiednika Telewizji Polskiej.
Nie dość, że w grudniu kanał TVNu był liderem wśród wszystkich programów tematycznych w kraju, to jeszcze na przestrzeni roku bez problemu pokonał TVP Info. Udziały obu stacji w rynku wyniosły kolejno 2,99% TVN24 i 2,86% TVP Info. Co w takim razie decyduje o takiej pozycji programu płatnego? Przede wszystkim powinniśmy pamiętać o tym, że był to w Polsce pierwszy kanał w pełni informacyjny. Potrafił trafić w moment powstania równie dobrze jak później w przypadku muzyki Polo Tv. Przez co konkurencja została w tyle, a widzowie przyzwyczaili się do dziennikarzy i formatów pokazywanych w TVN24.
I to właśnie połączenie tego przyzwyczajenia z właściwym ulokowaniem przerw reklamowych daje taki sukces jeśli chodzi o zarobek. Najwięcej z wszystkich audycji publicystycznych zarobił „Dzień na żywo” TVN24 (104,3 mln zł). A w pierwszej dziesiątce są jeszcze: na trzecim „Szkło kontaktowe” (39,1 mln zł), na szóstym „Tak jest” (24,3 mln) i na dziewiątym „Dzień po dniu” (15,4 mln). Żeby podkreślić sukces TVN24 należy zauważyć, że większość miejsc w rankingu zajmują audycje, które w mniejszym lub większym stopniu pokazują ogólnopolskie bezpłatne stacje telewizyjne („Sprawa dla reportera”, „Express reporterów”, „Tomasz Lis na żywo”, czy „Państwo w państwie”, „Nowy dzień”).
Z tego wszystkiego wynika też problem Telewizji Polskiej, która nie może przerywać programu w jego trakcie (a oglądający zostają przed telewizorem tylko do czasu emisji poszczególnych audycji), ale nie umniejsza to temu że TVN24 jest dla wielu reklamodawców idealny w dotarciu do ich grupy docelowej. M.in. widzów raczej nie zmieniających się, o pewnych poglądach, interesujących się również biznesem i mającym pieniądze (skoro oglądają płatną stację).
więcej
Województwa
Popularne branże
- Budowlane materiały
- Budowlane usługi - specjalistyczne
- Produkcja spożywcza
- Spożywcze artykuły - detal
- Transport
- Transport samochodowy
- Odzież
- Budowlane usługi - ogólnobudowlane
- Ubezpieczenia - pośrednicy ubezpieczeniowi
- Instalacje elektryczne i teletechniczne
- Biura rachunkowe, księgowość, doradztwo podatkowe
- Wielobranżowe sklepy, hurtownie, przedsiębiorstwa
- Szkoły publiczne - podstawowe i gimnazja
- Komputery
- IT, Informatyka, sieci, komputery
- Pub / Bar / Gastronomia
- Architektoniczne biuro – Architekt – Biura projektowe
- Lekarze specjaliści - stomatologia, protetyka
- Samochody - mechanika i elektromechanika pojazdowa
- Meble - akcesoria - produkcja, sprzedaż
Promowane firmy
- "Cerdi Budowa Maszyn" Sp. z o.o.
- Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. w Płocku
- "Ad Patres" Zakład Organizacji Pogrzebów. Mądry Jerzy
- Aeroklub Ziemi Lubuskiej - Lotnisko Sportowe
- "Anna" Studio Fryzur. Karbownik Anna
- "Eba" Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowe SC
- Handel. Krawiectwo. Transport. Usługi Komputerowe. Kępka Tomasz
- "Helping" Sp. z o.o. Przedsiębiorstwo Consultingowo-Marketingowe
- Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych
- "Presland" Sp. z o.o.
- Promocja Dystrybucji i Pośrednictwo Handlowe. Dystrybucja Kosmetyków. Kołaczek Teresa
- Prywatna Wyższa Szkoła Ochrony Środowiska - Rektorat
- "Radkol" PHU S.A. - Biuro
- Regionalne Centrum Doradztwa Rozwoju Rolnictwa i Obszarów Wiejskich - Zespół Doradztwa Rolniczego-Radom
- "Sawex" Sp. z o.o. FH
- Sklep Mięsno-Rybny. Gralec Zofia
- Sklep Przemysłowy. Suknie Ślubne
- "Ving Itaka" Biuro Podróży
- Zakład Ślusarsko-Spawalniczy. Fabiszewski Zenon
- "ZBT" Sp. z o.o. Zakład Budownictwa Telekomunikacyjnego
- Blacharstwo Samochodowe Łukasz Sirak
- Przedszkole Publiczne
- Sklep Wielobranżowy. Sypek Józefa
- Pośrednictwo Ubezpieczeniowe. Wiśniewski Dariusz
- Bank Spółdzielczy w Ustroniu - Kredyty
- "Diver" PHU
- "K&A" PH S.C. Pacuła Krzysztof. Biuro Firmy
- Parafia Rzymsko-Katolicka św. Brata Alberta
- "Róża" Kwiaciarnia
- Towarzystwo Opieki nad Niepełnosprawnymi
Informacje
- Jak kupić złoto lokacyjne? My znamy odpowiedź
- Ulgi podatkowe – sprawdź jakie Ci przysługują
- Najlepsze lokaty bankowe. To nasz skrócony ranking
- Zmień dostawcę energii elektrycznej i płać niższe rachunki za prąd
- Ekspert: GUS marnuje ogromny potencjał gospodarczy
- Sędzikowski, prezes KW: nikt mi niczego nie narzuca
- ZF Friedrichshafen AG obchodzi 100-lecie istnienia
- Nowa koncepcja Lexusa
- Rozstrzygnięty jeden z największych przetargów na przewozy węgla
- Sąd oddalił pozew zbiorowy frankowiczów
- Pożar endogeniczny w kopalni Bielszowice w Rudzie Śląskiej
- Resort infrastruktury ma gotowy projekt Kodeksu budowlanego
- KRD: zatory płatnicze w eksporcie coraz mniejsze
- IFJ zamówił staje robocze dla terapii onkologicznej
- Emerytury albo zdrowie
- Lepsza kondycja budowlanki
- M-handel rośnie jak na drożdżach
- Track Tec myśli o akwizycjach w Europie
- Piloci linii Norwegian będą kontynuować strajk w poniedziałek
- "Przyklepanie" sprzedaży 50% udziałów ZF Lenksysteme dla Boscha